Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (24)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Староста В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Староста В. И. 
Эффект изменения знака избирательности при ионообменной сорбции кобальта морденитом и клиноптилолитом / В. И. Староста, Ф. М. Бобонич, И. С. Балог // Теорет. и эксперим. химия. - 2001. - 37, № 5. - С. 319-323. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

За ступенів іонного обміну вищих, ніж 11 % (морденіт) та 16 % (клиноптилоліт), знак вибірковості Na-цеолітів до катіонів кобальту змінюється. Встановлено зв'язок між ступенем обміну, за якого спостережено зміну знака вибірковості, природою двозарядних катіонів і типом цеоліту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г583.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29112 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Староста В. І. 
Навчання школярів складати й розв'язувати завдання з хімії: теорія і практика : Моногр. / В. І. Староста; Ужгород. нац. ун-т. - Ужгород : Гражда, 2006. - 327 c. - Бібліогр.: с. 271-296. - укp.

Розкрито теоретико-методичні засади навчання учнів складати та розв'язувати завдання з хімії, проаналізовано особливості застосування навчальних завдань з даного предмету у контексті становлення та розвитку шкільної хімічної освіти. Запропоновано методику поєднання розв'язання та складання завдань під час вивчення хімії як цілісного процесу пізнання на прикладі різноманітного навчального матеріалу.

Раскрыты теоретико-методические основы обучения учеников составлять и решать задания по химии, проанализированы особенности применения учебных заданий по данному предмету в контексте становления и развития школьного химического образования. Предложена методика совмещения решения и составления задания при изучении химии как целостного процесса познания на примере разнообразного учебного материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА670817 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Йосип Йосипович Ділунг (1928 - 2003). Грані наукової діяльності : до 80-річчя від дня народж. / упоряд.: В. І. Староста; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т". - Ужгород : Гражда, 2008. - 60 c. - укp.

Висвітлено життєвий шлях, наукову діяльність відомого вченого у галузі фізичної хімії та фотохімії, лауреата Державної премії України у галузі науки та техніки, премії ім. Л.В. Писаржевського АН УРСР, заслуженого діяча науки та техніки України, іноземного члена Угорської академії наук, доктора хімічних наук, професора Й.Й. Ділунга. Наведено хронологічний перелік наукових праць ученого за період 1954 - 2006 рр.

Освещены жизненный путь, научная деятельность известного ученого в области физической химии и фотохимии, лауреата Государственной премии Украины в области науки и техники, премии имени Л.В. Писаржевского АН УССР, заслуженного деятеля науки и техники Украины, иностранного члена Венгерской академии наук, доктора химических наук, профессора Й.Й. Дилунга. Приведен хронологический перечень научных трудов ученого за период 1954 - 2006 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г5 д(4УКР) Ділунг,Й.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713519 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Староста В. І. 
Методологічні аспекти психолого-педагогічного дослідження : навч.-метод. посіб. / В. І. Староста; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т". - Ужгород : Говерла, 2008. - 68 c. - Бібліогр.: с. 61-62. - укp.

Описано основні етапи організації, проведення психолого-педагогічного дослідження (ППД) у галузі освіти. Проаналізовано його структуру. Запропоновано класифікацію наукових досліджень. Охарактеризовано ППД, наведено методи ППД, зокрема, теоретичні, емпіричні, спостереження, опитування, тестування, соціометрії, експерименту.

Описаны основные этапы организации, проведения психолого-педагогического исследования (ППИ) в сфере образования. Проанализирована его структура. Предложена классификация научных исследований. Охарактеризованы ППИ, приведены методы ППИ, в частности, теоретические, эмпирические, наблюдения, опроса, тестирования, социометрии, эксперимента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в6 я73 + Ю9 с1/8 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712583 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Воронич О. Г. 
Дослідження кінетики сорбції іонів магнію на деяких цеолітах / О. Г. Воронич, В. М. Дзямко, Б. М. Єршов, Е. Й. Осійський, В. І. Староста // Наук. вісн. Ужгород. ун-ту. Сер. Хімія. - 2006. - Вип. 15-16. - С. 54-55. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

It is investigated kinetic ion exchange magnesium sorption of from water solutions on some nature zeolites Transcarpathia - Clinoptilolite, Mordenite, their modifical sodium (potassium) forms and synthetic zeolite NaX.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г583.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68850/хім. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Староста В. І. 
Хімічні олімпіади на Закарпатті / В. І. Староста // Наук. вісн. Ужгород. ун-ту. Сер. Хімія. - 2006. - Вип. 15-16. - С. 97-99. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

In work the literary review on carrying out of chemical olympiads on Ukraine and on Transcarpathia is lead. The items of information on chemical olympiads are submitted which was carried out in the Transcarpathia region in 1992 - 2006.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68850/хім. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Староста В. І. 
Теоретико-методичні засади навчання школярів складати й розв'язувати завдання з хімії : Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / В. І. Староста; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2006. - 39 c. - укp.

Обгрунтовано теоретико-методичні засади навчання учнів розв'язувати та складати завдання з хімії. Розроблено концепцію використання навчальних завдань з хімії та педагогічну технологію її реалізації. Виявлено переваги та недоліки застосування навчальних завдань на кожному з етапів розвитку методики хімії. З використанням діяльнісного, модельного та системно-структурного підходів проаналізовано та запропоновано для навчальних завдань структуру, класифікацію та необхідні вимоги, визначено структуру процесів розв'язування та складання завдань з хімії. Розкрито шляхи реалізації запропонованих загальних підходів щодо навчання школярів складати та розв'язувати такі завдання на прикладі конкретних тем ("Хімічні формули речовин", "Рівняння хімічних реакцій", "Приготування розчинів"). Розроблено методику навчання учнів складати та розв'язувати завдання з хімії з урахуванням гносеологічного, психолого-педагогічного та хімічного (предметного) аспектів, проведено перевірку її педагогічної ефективності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-352

Шифр НБУВ: РА347264 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Староста В. І. 
Проведення занять з хімії в середніх та вищих навчальних закладах : навч. посіб. для студ. ВНЗ / В. І. Староста, В. М. Сомов, Ж. О. Кормош; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2011. - 231 c. - (Посіб. та підруч. ВНУ ім. Лесі Українки). - Бібліогр.: с. 224-227. - укp.

Висвітлено питання методики проведення всіх видів занять з хімії в середніх і вищих навчальних закладах. Наведено орієнтовні схеми уроків з вивчення фізичних і хімічних явищ, швидкості хімічних реакцій, електролітів та електролітичної дисоціації, примислового синтезу амоніаку й етанолу тощо. Розглянуто особливості застосування викладачем методик активного й інтерактивного навчання. Описано методики розв'язування та складання задач з обчислення за хімічними формулами речовин і рівнями хімічної реакції, встановлення формули речовини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 я73 + Г.р3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА751082 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Термінологічний словник з курсу "Педагогіка" : навч.-метод. посіб. / ред.: В. І. Староста; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т". - Ужгород : Говерла, 2012. - 142 c. - Бібліогр.: с. 130-131 - укp.

Наведено основні педагогічні терміни. Розкрито сутність таких понять, як вікова періодизація, закономірності виховання, когнітивні процеси, організаційна форма навчання, педагогічна техніка, пізнавальний інтерес, самореалізація, творчість, суспільне виховання, узагальнення, управління процесом виховання, фізичне виховання, шкільний компонент навчального плану.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА756766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Буринська О. 
Вправа як вид навчального завдання / О. Буринська, В. Староста // Рідна шк.. - 2008. - № 6. - С. 13-16. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На підставі структурно-модельного та діяльнісного підходів уточнено зміст поняття "вправа", що дозволяє цілеспрямовано розробляти не тільки окремі завдання, а й їх системи із заданими параметрами. Виокремлено три підходи щодо проектування даного навчального завдання: розгляд вправи як виду діяльності, як завдання або задачі та виду завдання, що передбачає виконання специфічної навчальної діяльності. Визначено типові хімічні вправи, що розрізняються за дидактичним цілями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.41 + Г.р21-352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Буринська Н. 
Задача як вид навчального завдання / Н. Буринська, В. Староста // Рідна шк.. - 2008. - № 3/4. - С. 6-9. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Досліджено розвиток теорії та методики використання задач. Запропоновано визначення поняття "задача". Проаналізовано психологічний зміст даного поняття. Зазначено, що задача є засобом здійснення конкретної навчальної діяльності.

Исследовано развитие теории и методики использования задач. Предложено определение понятия "задача". Проанализировано психологическое содержание данного понятия. Отмечено, что задача является способом выполнения конкретной учебной деятельности.

The article deals with the Development of the theory and technique of use of tasks. The treatment of concept "task" is offered. The phychological maintenance of the given concept is analysed. The fact is ascertained, that the task is way of performance of concrete educational activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.414

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Буринська Н. М. 
В.О.Сухомлинський про застосування навчальних завдань / Н. М. Буринська, В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2008. - № 1. - С. 89-93. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Доведено актуальність педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, зокрема, методики використання навчальних завдань. На конкретних прикладах розкрито роль комплексного підходу в її реалізації з метою гармонічного розвитку всіх суб'єктів пізнавального процесу.

Показаны современность, актуальность и научность наследия В.А.Сухомлинского относительно применения учебных заданий. На конкретных примерах показана роль комплексного подхода к применению учебных заданий с целью гармоничного развития всех субъектов познавательного процесса.

It have demonstrated the contemporary, topical and scientific character of V.A.Soukhomlynskiy's heritage with regard to educational tasks application. Specific examples show the role of an integrated approach to apply educational tasks having in mind to ensure an all-round development of all the cognitive process subjects.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Староста В. І. 
Застосування навчальних завдань у школі: дидактична модель та педагогічна технологія її реалізації / В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 4. - С. 21-31. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Визначено вимоги до технології навчання. Розроблено модель особистісно розвивального навчання застосування завдань з хімії для створення теоретичних засад, організації та проведення навчального процесу. Розкрито складові педагогічної технології: мотиваційно-змістову; процесуальну (операційну). Значну увагу приділено управлінській складовій технології навчання, яка дозволяє створити умови замкнутого (циклічного) управління.

Определены требования к технологии обучения школьников. Разработана модель личностно развивающего обучения применения задач по химии для создания теоретических основ, организации и проведения учебного процесса. Раскрыты составляющие педагогической технологии: мотивационно-содержательная, процесуальная (операционная). Большое внимание уделено управленческой составляющей обучения, создающей условия замкнутого (циклического) управления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.0 + Г.р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Буринська Н. М. 
Навчальні завдання з хімії в контексті становлення хімічної освіти в школі (XVIII - початок XX ст.) / Н. М. Буринська, В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 3. - С. 30-36. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Показано, что на этапе XVIII - начала XX вв. химию, как правило, преподавали в курсе физики. Первые школьные учебники по химии отличались содержанием и методическими подходами; только отдельные из них содержали качественные и расчетные задачи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21г

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Буринська Н. М. 
Навчальні завдання з хімії в контексті розвитку хімічної освіти в школі / Н. М. Буринська, В. І. Староста // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 2. - С. 56-65. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проанализированы некоторые особенности использования учебных заданий на отдельных этапах развития отечественного химического образования после введения химии как обязательного предмета в школе с 20-х гг. XX ст. по настоящее время. Показано, что теория и практика применения заданий по химии не была предметом специальных исследований, что обусловило достаточно односторонний (исполнительский) подход при их использовании в обучении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21г

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Буринська Н. М. 
Складання завдань у процесі навчання як педагогічна проблема / Н. М. Буринська, В. С. Староста // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 3. - С. 5-14. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано наявність у педагогіці проблеми складання навчальних завдань із хімії. Розроблено підходи до розв'язання даної проблеми під час навчання в школі. Досліджено структуру навчальних завдань, методику їх розв'язання та обгрунтовано структурно-логічну схему їх складання, що містить три основні етапи, які складаються з кроків. Визначено найтиповіші види діяльності вчителя та учня. Звернено увагу на деякі застереження й побажання до методики складання завдань у процесі навчання. Зроблено висновок про чітке усвідомлення структури складання завдань, що дає змогу вчителеві більш ефективно реалізувати методику застосування навчальних завдань у процесі навчання хімії, щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів та навчати їх застосовувати хімічні знання та вміння для розуміння навколишнього світу.

Обосновано наличие в педагогике проблемы составления учебных задач по химии. Разработаны подходы к решению данной проблемы при обучении в школе. Исследована структура учебных задач, методика их решения и обоснована структурно-логическая схема их составления, содержащая три основных этапа, состоящие из шагов. Определены типичные виды деятельности учителя и ученика. Обращено внимание на некоторые оговорки и пожелания к методике составления заданий в процессе обучения. Сделан вывод о четком осознании структуры составления заданий, позволяющем учителю более эффективно реализовать методику применения учебных задач в процессе обучения химии, чтобы активизировать познавательную деятельность учащихся и обучать их применять химические знания и умения для понимания окружающего мира.

Substantiated the existence of problems in teaching curriculum problems in chemistry. The approaches to solving this problem at school. Investigate the structure of learning tasks, methods of their solutions and justify the structural and logical scheme of their compilation, which contains three major phases, consisting of the steps. Defined, typical activities of teacher and student. Drawn attention to some caveats and suggestions to the technique of making assignments in the learning process. Concluded that a clear awareness of the structure drawing tasks, allowing teachers more effectively implement the methodology of teaching tasks in the process of teaching chemistry to enhance the cognitive activity of students and teach students to apply chemical knowledge and skills to understand the surrounding world.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р21-352

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Староста В. 
Розв'язування задач як складна аналітико-синтетична діяльність суб'єкта / В. Староста // Пед. пошук. - 2007. - № 4. - С. 35-38. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Запропоновано трактування термінів "розв'язування хімічних завдань" у вузькому та широкому розумінні, "методи розв'язування", "підхід до задачі". Досліджено на конкретному прикладі (обчислення за рівнянням хімічної реакції, якщо речовина-реагент входить до складу суміші) застосування синтетичного та аналітичного методу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Староста В. І. 
Педагогічні погляди М.І. Пирогова щодо реформування системи вітчизняної освіти (до 200-річчя від дня народження) / В. І. Староста, В. М. Сомов // Пед. пошук. - 2010. - № 2. - С. 38-41. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено основні дати життя та творчої діяльності М. І. Пирогова. Розглянуто його основні погляди щодо недоліків системи освіти в Російській імперії. Визначено шляхи реформування системи освіти, які пропонує вчений. Визначено причини, з яких, на думку М. І. Пирогова, потрібно змінити Статут університетів. Описано пропозиції М. І. Пирогова для подальшого розвитку вищої освіти. Зазначено основну ідею М. І. Пирогова про необхідність запровадження вільної конкуренції під час обрання на посаду. Проаналізовано основні педагогічні ідеї вченого щодо реформування системи вітчизняної освіти на початку другої половини ХІХ ст.

Проанализированы основные педагогические идеи Н. И. Пирогова о реформировании системы отечественного образования в начале второй половины ХIХ в. Рассмотрены основные даты жизни и творческой деятельности Н. И. Пирогова, его основные взгляды на систему образования в Русской империи. Рассмотрены пути реформирования системы образования, предложенные ученым. Определены причины, по которым, по мнению Н. И. Пирогова, надо менять Устав университетов. Освещено предложения Н. И. Пирогова для дальнейшего развития высшего образования.

Main pedagogical ideas of N. Pirogov on the reform of the domestic educational system at the beginning of the second half of XIX century were analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4РОС)51-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Лендєл В. 
Підготовка майбутніх учителів у системі класичного університету: деякі проблеми та шляхи їх розв'язання / В. Лендєл, В. Староста // Вища освіта України. - 2008. - № 1. - С. 117-124. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано проблеми методики навчання хімії й обгрунтовано шляхи їх розв'язання під час підготовки майбутніх учителів у системі класичного університету. Зазначено, що особливістю сучасної освіти є формування технологій, спрямованих на розвиток особистості, а не тільки накопичення фактів. Зроблено висновок, що сучасний учитель має володіти не лише знанням навчального матеріалу, а й різноманітними методами та прийомами, що сприятимуть його усвідомленню. Досліджено можливості застосування учбових завдань як комплексного методу та засобу навчання, що дозволяє уникнути стереотипів та є важливою умовою підготовки творчих педагогічних кадрів.

Проанализированы проблемы методики обучения химии и обоснованы пути их решения во время подготовки будущих учителей в системе классического университета. Отмечено, что особенностью современного образования является формирование технологий, направленных на развитие личности, а не только накопление фактов. Сделан вывод, что современный учитель должен владеть не только знанием учебного материала, а и разнообразными методами и приемами, способствующими его пониманию. Исследована эффективность применения учебных заданий как комплексного метода и средства обучения, который дает возможность избегать стереотипов и является важным условием подготовки творческих педагогических кадров.

The possible ways of the decision problems of use of the educational tasks on chemistry are considered by preparation of the future teachers in system of classical university. The possible paths of use of the educational tasks from chemistry are considered by preparation of the future teachers in system of classical university. Is shown, that the modern teacher should own not only knowledge of an educational material, but also every possible methods and ways, which promote its understanding. The role of the tasks is in this respect important which are necessary are too considered from positions of a comprehensive approach as the purpose, by a method and means of training, and accordingly to utilize. Such approach enables to avoid stereotypes and is the important condition of preparation of the creative pedagogical staff.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Г.р21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Закарпатські Волошинські читання : матеріали Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф., 25 - 30 берез. 2013 р., Ужгород / ред.: І. В. Козубовська, В. В. Левкулич, В. І. Староста; ДВНЗ "Ужгород. нац. ун-т", Закарпат. держ. ун-т, Закарпат. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Ужгород : Бреза А. Е., 2013. - 111 c. - укp.

Вивчено смисложиттєві орієнтації особистості зрілого віку та їх зв'язок із соціально-економічними факторами. Охарактеризовано освітні етапи розвитку вищої освіти у Словацькій Республіці в кінці ХХ - на початку ХХІ ст. Досліджено освітньо-педагогічну діяльність В. Феделеш. Висвітлено деякі погляди А. Волошина щодо застосування запитань у навчанні. Показано роль релігійних діячів у роботі педагогічних товариств закарпаття в 1920 - 1930-х рр. Приділено увагу формуванню соціальних цінностей студентської молоді України під впливом інформаційного суспільства. Розглянуто моральну та правову справедливість у філософії І. Канта. Описано етапи та особливості розвитку партійної системи Словаччини в 1989 - 2012 рр. Проаналізовано стан соціально відповідального бізнесу в Закарпатській області. З'ясовано роль заохочення і покарання у педагогічній спадщині О. Духновича й А. Волошина.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я434(4УКР) + Ч21 я434(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА779620 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського